Tuesday, March 30, 2010

Ingin Ku Lontarkan


-Bila Hati Terdetik-
Aku lihat, aku merenung, nun jauh termenung..
Tiba-tiba, dia di situ, termenung juga.. seakan ke arah ku..
Kami sama agaknya,seperti ada suara menghentak mindaku..
Di mindaku, ingin bertanya, siapa namanya,
Apakah masalahnya, si dia kelihatan terpaku,
Seakan menjauhi aku, namun memandangku penuh kelembutan,
Namun di hatiku, tahu dia memerlukanku,
Aku dekatkan diriku.. Sayu.. Shadu...
Di dalam kecewa, gundah gulana...
Hadirku.. menemaninya.. memberi segalanya yang termampu,
Aku meyebut namanya.. setiap nafasku, di sebut-sebut namanya.. si dia segan silu..
Tapi terdetik dari itu, nada-nada merdu terdengar dari bibirnya yang manis,
Ketika tadi membisu.. Sekarang penuh lirikan manja.. ciuman & pelukan mesra..
Di sebalik senyuman, tertawa hatinya yang ku tahu penuh kejujuran..
Si dia kini ada di sini, dalam hatiku, penghibur duka ku.. Penuh kesyahduan,
kelembutan nan terselah...
Wajahnya membuatkan ku terbayang-banyang melayang.. Menjadi semangat hati sanubariku..
Kehalusan wajahnya seakan mencengkam dadaku.. untuk terus menatap keindahan ciptaan Tuhan teragung..
Dia.... ialah dia, cinta hatiku TERAGUNG.

Nurain Nadiah Permaisuriku
aku hakmilik ain™
Tercipta segalanya.. 10.02.2010

No comments:

Post a Comment